Home Zakelijk Bellen naar het juiste adres

Bellen naar het juiste adres

0
Bellen naar het juiste adres

Ben je iemand die een groot of klein, dat maakt niet, een eigen advocatenbureau heeft en heb je soms moeite om zelf al je klanten te woord te staan. Dan is het niet meer dan handig om als bedrijf zijnde een bellende te hebben die altijd bereikbaar is met een goede telefoonservice advocaten. Stel je maar eens voor dat je als advocatenbureau aan het werk bent. Dan moet je ervoor zorgen dat je als bedrijf zijnde ook goed bereikbaar bent. Dit kan natuurlijk op een aantal verschillende manieren. Zo kan je er bijvoorbeeld hebben dat je een eigen mailadres hebt. Daarmee zorg je ervoor dat je alles rustig kan bekijken en op alle gemak kan beantwoorden. Daarnaast kan een website ook een goede contactpunt zijn voor je bedrijf. Je zet een contactformulier op je website waarmee je zorgt dat je op die manier een service hebt, maar dat kan ook met de telefoon.

Ook met de telefoon aan het werk gaan

Om ervoor te zorgen dat je op een goede manier aan het werk kan gaan als bedrijf zijnde. Kan je het beste op meerdere manieren bereikbaar zijn. Zoals hierboven vernoemd, kan het via de mail of website. Maar wat natuurlijk ook goed werkt is de telefoondienst. Hiermee kunnen mensen met een vraag direct je contacten. Zo heb je gelijk een gesprek en is de grens van de mail overschrijdend. Het voordeel van met de telefoon bellen is dat je direct weet wat een klant wilt en samen een gesprek aan kan gaan, zonder dat je meteen een afspraak hoeft te maken. Een ander voordeel om een telefoon te gebruiken is dat je ook een bepaalde emotie kan horen in de stem. Daarmee weet je sneller en beter hoe iemand in een bepaalde situatie staat. Dat zorgt voor een juiste afstemming en een juiste balans. Ook hoor je sneller tussendoor wat iemand écht wilt.

Soms is het ook moeilijk om de telefoon op te nemen

Wat natuurlijk een nadeel kan zijn voor een advocatenbureau bijvoorbeeld. Dat je de telefoon moet opnemen. Daarmee is het zo dat je niet altijd bereikbaar kan zijn, omdat je misschien in een vergadering zit. Maar wanneer je een telefoondienst zou hebben, weet je zeker dat er altijd contact met de klant wordt opgenomen. Het zou anders een nadeel zijn wanneer iemand contact wilt opnemen en degene kan je niet bereiken. Dat kan op een te lange duur potentiële klanten kosten. Want wanneer de eerste keer contact leggen niet lukt zorgt dat ervoor dat een klant denkt dat het dan later ook moeilijk is. Maar wanneer je altijd bereikbaar bent, zorgt dat ervoor dat je een stukje vertrouwen krijgt van de ander.