Site pictogram topdownmedia.nl

Bedrijfsreclame: welke vormen zijn het meest effectief?

Zonder bedrijfsreclame wordt het lastig om zichtbaar te zijn voor bestaande en potentiële klanten. Het probleem is alleen dat er zoveel verschillende vormen van bedrijfsreclame zijn dat het lastig is om te bepalen welke vormen het meest effectief zijn. Zo kun je op tal van manieren je bedrijf promoten:

En dit is nog maar een kleine selectie van alle mogelijkheden… Je kunt je marketingbudget maar één keer uitgeven, dus het is belangrijk om voor de meest effectieve vormen van bedrijfsreclame te kiezen. In dit blog bespreken we twee vormen van bedrijfsreclame die hun effectiviteit hebben bewezen en die wat ons betreft de investering waard zijn.

Gevelreclame

De eerste vorm van bedrijfsreclame die wat ons betreft niet onbenut mag worden is gevelreclame. Met gevelreclame maak je van een onherkenbaar pand een herkenbaar pand. Gevelreclame is in verschillende vormen mogelijk:

Verlichte doosletters zijn zeer effectief. Door de ingebouwde verlichting is je gevelreclame zowel overdag als ‘s avonds zichtbaar. Bovendien kun je de letters los van elkaar laten ontwerpen waardoor je met de vormgeving veel vrijheid hebt.

Een belangrijk aandachtspunt bij gevelreclame is dat je niet alleen je bedrijfsnaam noemt maar ook de toegevoegde waarde van je bedrijf. Dus, welk probleem los jij op voor jouw doelgroep? Breng het antwoord terug naar één zin die je onder je bedrijfsnaam als slogan plaatst.

Autoreclame

De tweede vorm van bedrijfsreclame die naar onze mening zeer effectief is, is autoreclame. Autoreclame is in verschillende vormen mogelijk:

De meest toegepaste vorm van de autoreclame is autobestickering. Hierbij wordt een gedeelte van de auto met een reclameboodschap bestickert. Zeker als je veel op pad gaat is het bestickeren van je auto een must. Je rijdt als het ware de hele dag reclame voor je bedrijf.

Net zoals bij gevelreclame is het ook voor autoreclame van belang dat je niet alleen je bedrijfsnaam vermeld maar ook je toegevoegde waarde communiceert.

Daarnaast is het belangrijk om de hoeveelheid informatie op de bestickering zoveel mogelijk te beperken. Houd het bij bedrijfsnaam je website en eventueel een telefoonnummer. Meer niet.

De tijd die voorbijgangers hebben om de reclame tot zich te nemen is in de meeste gevallen zeer kort. Dus hoe meer informatie, hoe groter de kans dat je boodschap niet overkomt.

Bedrijfsreclame op elkaar afstemmen

Los van of je besluit om in gevelreclame en autoreclame te investeren, is het belangrijk om in ieder geval ervoor te zorgen dat de bedrijfsreclame op elkaar wordt afgestemd. Op die manier zorg je voor herkenbaarheid in je verschillende reclame-uitingen. Een professioneel reclamebureau kun je hierover adviseren.

 

Mobiele versie afsluiten